Prilagodba stranice
  • Crna slova
  • Bijela slova
  • Zadane boje
  • Manja slova
  • Veća slova
  • Zadana slova
  • Font za disleksiju
  • Zadani Font
en
Ukorak s trendovima

Digitalni Erasmus+

Ilustracija dvije žene koje su na laptopu i jednog muškarca koji u rukama drži laptop.

Digitalna transformacija utječe na sve pore našeg društva i mijenja naš život, rad i komunikacije. To više nije pitanje izbora - ona je neizbježna, neophodna i nezaobilazna. Naročito u sektoru obrazovanja, osposobljavanja i mladih.

Digitalna transformacija

Program Erasmus+ podupire razvoj digitalnih vještina u skladu s Akcijskim planom za digitalno obrazovanje. Omogućava sudjelovanje u kvalitetnom digitalnom osposobljavanju i razmjenama putem platformi eTwinning, School Education Gateway i Europskog portala za mlade i potiče stručnu praksu u digitalnom sektoru. Novim formatima omogućuje kombiniranje kratkoročne fizičke mobilnosti u inozemstvu s učenjem i timskim radom putem interneta. Provedba programa dodatno će se digitalizirati i pojednostavniti potpunim uvođenjem europske studentske iskaznice.

Mladić stoji i tipka na mobitel, pored njega se nalazi natpis "Experiences abroad at your fingertips. Your Erasmus+ in one App".

Pandemija COVID-19 ubrzala je digitalne procese u obrazovanju te naglasila važnost inovacije i digitalne edukacije, neophodnih u današnjem digitalnom vremenu. U skladu s Akcijskim planom za digitalno obrazovanje i ciljem stvaranja europskog prostora obrazovanja do 2025., program Erasmus+ razvio je mehanizme koji bi trebali pridonijeti razvoju digitalnih vještina za sve dionike sustava obrazovanja te potaknuti stvaranje infrastrukture koja će omogućiti lakšu i učinkovitiju digitalnu suradnju. Tako je u programskom razdoblju od 2021. - do 2027. digitalna transformacija jedan od ključnih prioriteta te je u svim sektorima planirana kroz razvoj osnovnih i naprednih digitalnih vještina, poticanje kombiniranih (blended) mobilnosti, koje uključuju fizičku mobilnost i online učenje u okviru projekata mobilnosti te partnerske projekte koji razvijaju inovativne kurikule i prakse učenja i podučavanja uz uporabu digitalnih sadržaja.

Dodatno, u sektoru visokog obrazovanja novost je inicijativa Europska studentska iskaznica. Cilj je te inicijative smanjenje administrativnog opterećenja te olakšavanje virtualne i kombinirane mobilnosti zahvaljujući aplikaciji Erasmus+ app. Od ustanova u visokom obrazovanju očekuje se da podatke o studentskim mobilnostima međusobno razmjenjuju putem mreže Erasmus bez papira. Ta je inicijativa potpora Akcijskom planu za digitalno obrazovanje u kontekstu razvoja infrastrukture za digitalnu suradnju, koji proces sudjelovanja u programu Erasmus+ čini znatno pristupačnijm i jednostavnijim.

Ženska osoba s virtualnim naočalama, uz pomoć stručnjaka za virtualno zavarivanje upoznaje se s tehnikom virtualnog zavarivanja
Virtualni stroj za usavršavanje vještine zavarivanja Ivan Mijić za AMPEU

Primjeri dobre prakse

Program Erasmus+ igra ključnu ulogu u pripremi pojedinaca i organizacija za digitalnu transformaciju odnosno podršku za razvoj digitalnih kompetencija nastavnog osoblja i učenika kako bi ojačali kapacitete Europe u važnim sektorima budućnosti, kao što su umjetna inteligencija, robotika i okolišno inženjerstvo. Inspirativne priče u nastavku govore tome u prilog.

Znanstveni odgovor na promjene brže od smjene generacija

Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu proveo je od 2015. do 2017. projekt strateškog partnerstva „Inovativna IKT rješenja za društvene izazove“ (Innovative ICT Solutions for the Societal Challenges – INNOSOC), koji je Europska komisija ocijenila kao "uspješnu priču“ na temelju kriterija kvalitete, relevantnosti i ostvarenih rezultata.

Cilj je projekta razvoj transnacionalnoga multidisciplinarnoga intenzivnoga studijskoga programa u području inovacija zasnovanih na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama (ICT) za rješavanje društvenih izazova.

Projekt je studentima i nastavnicima omogućio suradnju sa stotinama kvalitetnih znanstvenika i unapređenje vještina i kompetencija poput praktičnog rješavanja problema i rada u višekulturnim timovima te je ujedno pridonio popularizaciji STEM područja među učenicima osnovnih i srednjih škola primjenom svima dostupnih višejezičnih edukacijskih resursa.

Programiranje se uči već u vrtiću

Dječji vrtić Petar Pan u 2014. proveo je projekt pod nazivom „Nova znanja i kompetencije za europski vrtić“ u okviru kojeg je devetero djelatnika sudjelovalo na pet različitih stručnih usavršavanja gdje su učili o novim pristupima odgoju, jačanju kreativnosti, učenju na otvorenom i uporabi interaktivnih medija. Tim su projektom željeli unaprijediti i jedinstven program ranog učenja informatike koji provode, a u okviru kojega se predškolci suvereno služe različitim IKT alatima, pišu scenarije, snimaju filmove i uče jezike.

Virtualna stvarnost pretvorila je zavarivanje u hit struku

Zahvaljujući svojemu istraživačkom duhu, velikoj upornosti i entuzijazmu, Željko Habek, diplomirani inženjer strojarstva, umirovljeni profesor u Industrijsko-obrtničkoj školi u Slavonskom Brodu i predsjednik Udruge za cjeloživotno strukovno obrazovanje Struka, pokrenuo je 2016. zajedno s Učilištem Uljanik projekt koji je zavarivanje učinio privlačnim učenicima.

Erasmus+ projekt „Zavarivanje je tvoja šansa“ („Welding is your chance”) odlično su prihvatile nove generacije jer je nove tehnologije, odnosno virtualnu realnost, iskoristio kao efikasnu metodu poučavanja.

Korisni savjeti

Podrška i inspiracija

E+ diseminacijska platforma

Žena sjedi i drži laptop na nogama dok tipka po njemu, pored nje se na podu nalazi tegla s biljkom.

Potražite inspiraciju

Doznaj Više

Erasmus App

Ilustracija žene koja drži mobitel na uhu

Sve mogućnosti na dlanu

Doznaj Više

eTwinning

eTwinning logo

Unaprijedite digitalne vještine

Doznaj Više

School Education Gateway

Ilustracija dvojice muškaraca i jedne žene koji sjede zajedno za stolom na sastanku.

Europska internetska platforma za školsko obrazovanje

Doznaj Više