Prilagodba stranice
  • Crna slova
  • Bijela slova
  • Zadane boje
  • Manja slova
  • Veća slova
  • Zadana slova
  • Font za disleksiju
  • Zadani Font
en

Smjernice o suzbijanju dezinformacija i promicanju digitalne pismenosti u obrazovanju dostupne na hrvatskom jeziku

Smjernice za učitelje, nastavnike i druge odgojno-obrazovne djelatnike o suzbijanju dezinformacija i promicanju digitalne pismenosti putem obrazovanja i osposobljavanja koje je Europska komisija u okviru Akcijskog plana za digitalno obrazovanje objavila u listopadu 2022., sada su dostupne i na hrvatskom jeziku.

Smjernice za učitelje, nastavnike i druge odgojno-obrazovne djelatnike o suzbijanju dezinformacija i promicanju digitalne pismenosti putem obrazovanja i osposobljavanja su izrađene uz potporu Stručne skupine za suzbijanje dezinformacija i promicanje digitalne pismenosti putem obrazovanja i osposobljavanja, koju čine stručnjaci iz akademske zajednice, novinarstva, radiotelevizije, civilnog društva i tehnoloških poduzeća te obrazovanja i osposobljavanja, a namijenjene su učiteljima, nastavnicima i drugim odgojno-obrazovnim djelatnicima osnovnih i srednjih škola, bez obzira na predmet i njihovu razinu znanja i iskustva u tom području.

Zamišljeno je da se ove smjernice koriste u učionicama cijele Europe i inspiriraju nastavnu praksu.

Mariya Gabriel povjerenica Europske komisije za inovacije, istraživanje, kulturu, obrazovanje i mlade.

Smjernice sadržavaju brojne korisne informacije i definicije ključnih pojmova, praktične savjete za poučavanje i učenje te niz prijedloga aktivnosti čiji je cilj razvoj digitalne pismenosti i otpornosti na dezinformacije, a koje se definiraju kao dokazivo lažne ili obmanjujuće informacije osmišljene, iznesene i šire se radi stjecanja ekonomske koristi ili namjernog zavaravanja javnosti te mogu naškoditi javnom interesu.

Kroz predložene aktivnosti učenici će, među ostalim, istraživati informacije iz različitih izvora, vježbati razlikovanje činjenica od mišljenja, raspravljati o slobodi medija, provjeravati informacije iz medija. Osim o dezinformacijama i njihovim ekonomskim i tehnološkim aspektima, učenici mogu saznati više i o misinformacijama (provjereno lažnim informacijama koje se objavljuju bez namjere da se nekoga obmane, a često ih se dijeli jer korisnik vjeruje da su istinte) i malinformacijama (činjenično točnim informacijama koje se koriste ili prikazuju na štetan ili zlonamjeran način), kao i o teorijama zavjere.