Upoznajte Erasmus+ ambasadore za strukovno obrazovanje!
Agencija za mobilnost i programe Europske unije imenovala je sedam Erasmus+ ambasadora iz područja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja za razdoblje 2022. – 2024. godine. Riječ je o iskusnim korisnicima s dugogodišnjim iskustvom u provedbi Erasmus+ projekata.
Uloga mreže ambasadora je promovirati program Erasmus+ diljem Hrvatske, informirati o mogućnostima koje program pruža, a organizacijama zainteresiranim za sudjelovanje u programu kao i Erasmus+ korisnicima pružiti praktične savjete za što uspješniju pripremu projektnih prijedloga i provedbu projekata.
Erasmus+ u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju otvoren je širokoj mreži potencijalnih prijavitelja koji provode ili imaju ulogu u navedenom sektoru a koji u projekte mogu uključivati svoje učenike, naučnike, zaposlenike... Iako u projektima sudjeluju pojedinci, prijavljuju ih ustanove i/ili organizacije. Projekti mogu biti usmjereni na mobilnosti ili na suradnju s inozemnim ustanovama. Odlazeći na mobilnost u različite ustanove u inozemstvu sudionici stječu nova iskustva i znanja te dijele dobre prakse, dok kroz partnersku suradnju s inozemnim ustanovama škole, udruge ili druge organizacije zajedno osmišljavaju nove metode rada, inovativne prakse, kurikule te razmjenjuju dobre prakse.
Izabrani ambasadori su naši korisnici s dugogodišnjim iskustvom u provedbi Erasmus+ projekata stoga je njihova suradnja s Agencijom od iznimne važnosti jer našim prijaviteljima i korisnicima mogu pružiti konkretne i praktične savjete te predstaviti prokušane primjere uspješnih razvoja projektnih prijava i provedbe projekata.
Krenimo s upoznavanjem naše veličanstvene sedmorke:
Željko Habek umirovljeni je profesor, inženjer strojarstva i predsjednik Udruge za cjeloživotno strukovno obrazovanje #STRUKA. U zadnjih 14 godina svojega rada posebnu pozornost posvećuje edukaciji zavarivača i stvaranju povoljnih uvjeta na međunarodnoj razini za ovo globalno deficitarno zanimanje. Zahvaljujući Erasmus+ projektima gospodin Habek ističe da je izboreno trogodišnje strukovno obrazovanje zavarivača i uređivanje tog područja. Uz navedeno naglašava i kako su kroz Erasmus+ projekte postigli značajan respekt u Europskoj zavarivačkoj federaciji (EWF) pokretanjem rješavanja pitanja modernizacije sustava cjeloživotnog obrazovanja zavarivača. Titulu Erasmus+ ambasadora smatra kao priznanje cijelom timu za postignuća na projektima koje su provodili. Druge nastoji motivirati na uključivanje u Erasmus+ projekte ističući da ako imaju ideju, ne odustaju već budu uporni jer će ju jedino tada i realizirati.
Činjenica da naše ideje ne bismo uspjeli realizirati, u opsegu koji smo ostvarili kroz Erasmus+, dovoljno govori o tome da se treba uključiti.
Krunoslav Vukelić profesor je sociologije u Srednjoj školi Valpovo te vanjski suradnik na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Govoreći o Erasmus+ ostvarenjima ističe kako je teško izdvojiti samo jednu mobilnost, stručnu praksu ili edukaciju koja bi se mogla proglasiti najznačajnijom. Stoga radije ističe da je provođenje Erasmus+ projekata doprinijelo ostvarivanju kvalitativnog iskoraka u školskim programima, uvođenju inovativnih rješenja te učenicima ponudilo nešto više od same nastave. Titula Erasmus+ ambasadora za profesora Vukelića predstavlja veliku potvrdu dosadašnjeg rada, a kao Erasmus+ ambasador htio bi motivirati druge škole za uključivanje u projekte, prenijeti svoja iskustva u planiranjima mobilnosti s posebnim naglaskom na kvalitetnom odabiru programa i važnosti priprema pred mobilnost.
Sudjelovanje u Erasmus+ projektima pokazalo nam je da hrvatski obrazovni sustav zapravo pruža vrlo dobre osnove za konkurentnost na tržištu rada, što je, čini mi se, u suprotnosti s nekim kritikama s kojima se suočava naš obrazovni sustav.
Josip Ivoš, ravnatelj Srednje škole Stjepana Sulimanca u Pitomači, svoje je Erasmus+ iskustvo započeo još kao student na Karl Franzes Sveučilištu u Grazu. Danas ima priliku svojim učenicima omogućiti da i oni kroz Erasmus+ stječu nova znanja i vještine, putuju, upoznaju nove gradove i ljude te tako steknu iskustvo koje će pamtiti cijeli život. Josip Ivoš, po struci profesor njemačkog jezika i povijesti, iznimno je ponosan što Erasmus+ projekti koje provode uključuju veliki broj učenika s manje mogućnosti čime im se pružaju iste šanse kao što ih imaju njihovi vršnjaci. Titulu Erasmus+ ambasadora prije svega doživljava kao priznanje za trud i angažman, ali i motivaciju za daljnje što uspješnije promoviranje, pripremu i provedbu Erasmus+ projekata.
Erasmus+ projekti postali su sinonim za našu školu. Naša ustanova odiše željom za promjenom i napretkom, za nekim novim iskustvom, a naši bivši učenici ističu da su im Erasmus+ iskustva donijela mnogobrojne koristi za osobni i karijerni razvoj, ali i za razvoj zajednice.
Branko Pleadin profesor je elektrotehnike i računalstva u Strukovnoj školi Đurđevac. Uz redovnu nastavu posljednjih pet godina radi i kao projektni koordinator Erasmus+ projekata u školi. Posebno zadovoljstvo u provođenju Erasmus+ projekata pruža mu činjenica da vlastitim doprinosom pomaže u omogućavanju prilika za sudjelovanjem na inozemnim mobilnostima učenicima s manje mogućnosti. Prisjećajući se svojih početaka i podrške koju je imao od iskusnijih koordinatora drugih škola, profesor Pleadin uvijek nastoji korisna znanja podijeliti s drugima kako bi i on sam pomogao u suzbijanju straha od nepoznatog, a posljedično tomu i motiviranju drugih. Upravo zato titulu Erasmus+ ambasadora shvaća kao priznanje da ono što radi u ovom području radi dobro i kvalitetno, ali i kao svojevrsnu obvezu s obzirom na ukazano povjerenje i odgovornost koju za sobom povlači.
Naglasio bih da su Erasmus+ projekti, osim unaprjeđenja strukovnih znanja i vještina učenika, općenito doprinijeli i boljoj atmosferi u školi, boljoj disciplini učenika te izrazito većoj motivaciji učenika za nastavni proces.
Ljiljana Mraz je po struci profesorica engleskog jezika i književnosti te informatologije, a trenutno radi kao knjižničarka i Erasmus+ koordinatorica u Obrtničkoj školi Koprivnica. Najznačajnije Erasmus+ ostvarenje vidi promatrajući učenike koji su kroz stečena iskustva postali samopouzdaniji, potpuniji i kvalitetniji ljudi, ali i promatrajući njihove roditelje koji su iznimno zadovoljni s onim što su njihova djeca doživjela. Titulu Erasmus+ ambasadora shvaća kao priznanje dosadašnjeg rada i dodatni poticaj za pomaganje drugima u korištenju prednosti programa koji nudi cijeli spektar mogućnosti za rast i razvoj pojedinaca i organizacija.
Mene je Erasmus iskustvo oblikovalo u ono što sam danas – osobu koja se može suočiti s raznim izazovima i nositi s neugodnim situacijama.
Nevena Kurteš je savjetnica za obrazovanje u Odjelu za obrazovanje i razvoj ljudskih potencijala Hrvatske obrtničke komore. U osmišljavanju, pripremi i provedbi Erasmus+ projekata poseban naglasak stavlja na povezivanje obrazovnog sustava i tržišta rada te unaprjeđenje obrazovanja korištenjem novih tehnologija. Gospođa Kurteš ističe kako joj je Erasmus+ program zaista obogatio život i proširio vidike omogućujući joj povezivanje s različitim partnerima i institucijama, razmjenu iskustva, upoznavanje drugih država i gradova te ostvarivanje veza koje nadilaze trajanje pojedinih projekata. Titulu Erasmus+ ambasadora shvaća kao priznanje za dosadašnji rad i ostvarena postignuća, ali i kao odgovornost i obvezu da i dalje napreduje te promovira koristi i mogućnosti programa. Pri tome naglašava da je druge najbolje motivirati vlastitim primjerom te ih tako inspirirati i potaknuti da svoje potencijalne ideje realiziraju kroz Erasmus+.
Erasmus+ je puno više od samih projekata te ga na taj način treba i predstavljati, kao sveobuhvatni program koji nudi brojne mogućnosti različitim ciljnim skupinama.
Sanja Novak je psihologinja u Obrtnoj tehničkoj školi u Splitu koja od 2009. piše i koordinira projekte mobilnosti učenika i nastavnika. Gospođa Novak ističe kako sudjelovanje u Erasmus+ projektima povećava konkurentnost Obrtne tehničke škole u odnosu na druge strukovne škole objašnjavajući da brojni učenici i roditelji biraju njihovu školu upravo zbog provođenja Erasmus+ projekata. Titula Erasmus+ ambasadora pruža joj veliko zadovoljstvo i sreću. Kaže kako će kroz diseminaciju iskustava i rezultata njihovih projekata mobilnosti nastojati motivirati i druge ustanove, posebno strukovne škole, da se priključe velikoj Erasmus+ zajednici.
Sudjelovanje u Erasmus+ projektima doprinosi stvaranju pozitivne atmosfere u školi, povećava osjećaj kompetentnosti i vrijednosti, jača osjećaj ponosa i pripadnosti ustanovi pri čemu nastavnici i učenici imaju osjećaj da se radi nešto veliko i drugačije.
Preuzmite letak Erasmus+: Mogućnosti za strukovno obrazovanje i osposobljavanje